Γλωσσάρι για drummers

Γλωσσάρι για drummers

Πρόσφατα σε μια συζήτηση με μαθητή, μου επισήμανε ότι δυσκολεύεται λίγο με όλες αυτές τις λέξεις και τις ορολογίες στα Αγγλικά που χρησιμοποιούνται σχετικά με τα drums.. Μου είπε επίσης ότι ντρεπόταν να με ρωτήσει..

Κάπως έτσι λοιπόν άρχισα να καταγράφω όλες αυτές τις λέξεις που χρησιμοποιώ  σε ένα χαρτί.. Είδα ότι είχε δίκιο. Είναι πολλές.

Έφτιαξα λοιπόν ένα μικρό γλωσσάρι που ελπίζω να βρείτε χρηστικό.

Accelerando –  Επιτάχυνση της ταχύτητας ενός κομματιού.

Accents  – Τονισμός σε μια νότα

Acrylic {shells}- τύμπανα με ακρυλικό κώθρο

Afro – Cuban  – Παραδοσιακή μουσική που προέρχεται από την Κούβα

B.P.M {Βeats per minute}. Moνάδα μέτρησης της ταχύτητας της μουσικής

Backbeat  –  Το 2 και το 4 ενός ρυθμού .

Backing Tracks  ή Play alongs ή drumless tracks- Κομμάτια για εξάσκηση που παραλείπονται συγκεκριμένα όργανα.

Bar – Ένα μετρό μουσικής

Bass drum ή Kick drum /κάσσα / μπότα – Το μεγάλο τύμπανο που το χτυπάμε με το δεξί μας πόδι .{δεξιόχειρες}

Batter – To πάνω δέρμα ενός τύμπανου.{αυτό που χτυπάμε}

Bearing Edge  – Το σημείο του κελύφους {γωνία} που το δέρμα κάθεται πάνω για να μπορέσει να  τεντώσει από το στεφάνι.

Beater – O κόπανος στο πετάλι της κάσσας που κτυπάει το δέρμα.

Bell {Ride bell} – Η καμπάνα των πιατινιών

Birch – Είδος ξύλου κατασκευής τυμπάνων- Σημύδα

Block – Είδος κρουστού {ξύλινου ή πλαστικού}

Brain – O εγκέφαλος που στέλνει τους ήχους σε ένα ηλεκτρονικό σετ τυμπάνων

Break – Το Break είναι ένα μικρό ρυθμικό γέμισμα του drummer που χρησιμοποιείτε για να συνδέσει διαφορετικά μελωδικά μέρη

Bridge – Μουσικό μέρος μέσα σε ένα κομμάτι.

Brushes – σκουπάκια – Εφέ μπακέτες με συρματάκια –Τα χρησιμοποιούμε ευρέως στη Jazz.

Boomwhackers – πλαστικοί σωλήνες που είναι κουρδισμένοι σε συγκεκριμένες νότες{κρουστό}

Bandle – το χρησιμοποιεί ο Thomann όταν κάνει μια συνολική πακέτο προσφορά με όσα εξτρά πιστεύει οτι θα χρειαστούμε όταν κάνουμε μια αγορά . To έχω δεί να το χρησιμοποιούν πλέον κ Ελληνικά μαγαζιά.

Cascara – Λάτιν ρυθμικό σχήμα που συχνά παίζεται σε Tιμπάλες. Το ίδιο σχήμα το χρησιμοποιούμε και στα τύμπανα συνήθως στο Ride ή σε κουδούνες.

China – Είδος πιατινιού με ιδιαίτερο εφέ ήχο .

Chops –  Η τεχνική φράσεολογία ενός μουσικού .

Chorus/ Refren – Η κορύφωση ενός κομματιού .

Clave – Το βασικό ρυθμικό υπόβαθρο πίσω από την Αφρο-κουβανέζικη μουσική

Clear {coated} Heads – Διάφανα  δέρματα

Clamp – {σφιγκτήρας} Το  ειδικό hardware που μας επιτρέπει να στερεώσουμε οτιδήποτε πάνω στην σωλήνα ενός rack.

Click track – Μετρονόμος.

Coated Heads – Δέρματα με επίστρωση {λεύκη η χρωματιστή}

Concert {Toms}- Τύμπανα που έχουν σχεδιαστεί χωρίς το κάτω δέρμα

Coordination –  Ο συντονισμός των μελών του ντράμερ.

Couplet / Canto /Verse  – Το μέρος  που αποτελείται από τα «λόγια» ενός κομματιού

Covers -{διασκευές} Μπάντα που παίζει γνωστά κομμάτια που πολλές φορές τα «πειράζει»

Cowbell – Κουδούνα  – Είδος κρουστού

Copper {Shell}. Τύμπανα με κώθρο κατασκευασμένο απο χαλκό.

Commercial {music}- Moυσική για την μάζα ή αλλιώς Pop{popular}

Crash – Είδος πιατινιού

Crescendo – Σταδιακά αυξάνουμε την ένταση

Cross sticking –Τεχνική όπου το ένα χέρι περνάει πάνω {ή κάτω} από το άλλο την ώρα που παίζουμε.

Custom – Φτιαγμένο κατά παραγγελία από το χρηστή.

Cut time – {Αlla breve}  {Κομμένος χρόνος} – Το τέταρτο γίνεται ήμισυ{Στο διπλό χρόνο}

Dampers – Ειδικά δέρματα {συνήθως απο λάστιχο} για την σίγαση του ήχου που μετατρέπουν ένα φυσικό σετ σε practice.

D.C {DA CAPO} – από την αρχή

D.S {DAL SEGNIO} – Πήγαινε στο Σένιο

Decrescendo –Σταδιακά μειώνουμε την ένταση

Drags – δύο νότες που προηγούνται πριν την νότα

Drum beats  – επαναλαμβανόμενα  ρυθμικά σχήματα που παίζει ο ντράμερ για να πλαισιώσει ένα κομμάτι.

Drum Clinics  – σεμινάρια για drums.

Drum less tracks – Κομμάτια για εξάσκηση που παραλείπονται τα τύμπανα

Drum line – ένα γκρουπ μουσικών που αποτελείται συνήθως μόνο από drums και κρουστά.

Drum Mat- ειδικά {και καλά….} χαλιά για τύμπανα.

drum monitoring systems – Eιδικά ηχεία σχεδιασμένα για ηλεκτρονικά τύμπανα.

Drum riser – Eιδικό σύστημα που μετατρέπει το βαθύ σε κάσσα.

Drum throne /stool – το σκαμνί των τυμπάνων

Dynamics – Δυναμικές της μουσικής

E-drums – Ηλεκτρονικά τύμπανα

Endorsement –  Όταν μια εταιρεία στηρίζει έναν καλλιτέχνη με τα προϊόντα της για διαφήμιση.

Ensemble  – Ένα σχήμα μουσικών {group}

Fast {Jazz} – Είδος πολύ γρήγορης σε ταχύτητα μουσικής {το χρησιμοποιούμε συνήθως στην Jazz}

Feathering- Τρόπος χτυπήματος της κάσας {πολύ απαλά}. Χρησιμοποιήτε ευρέως στην Jazz μουσική.

Feedback – Το εφέ που συμβαίνει όταν ένα μικρόφωνο ή ένας μαγνήτης ηλεκτρικής κιθάρας παίρνει έναν ήχο από ένα ηχείο και το αναπαραγάγει σε κύκλο με αποτέλεσμα να έχουμε σφύριγμα από τα ηχεία.

Feel – Ο τρόπος όπου ένας μουσικός αντιλαμβάνεται την μουσική και τον τρόπο που παίζει πάνω σε αυτή. Χρησιμοποιείτε επίσης για να δηλώσει την υπόσταση που δίνει{νιώθει} στην μουσική και τις άξιες.

Felts {cymbals}- τα τσοχάκια που βάζουμε πάνω απο τα πιατίνια

Fill – Ρυθμικό γέμισμα {σπάσιμο του ρυθμού} που χρησιμοποιείτε για να ενώσει επαναλήψεις συνήθως του ιδίου θέματος.

Fine {Sort for Finale} – Tο τελείωμα ενός κομματιού.

Flams Ένα από τα παλιότερα rudimentς και μέρος των 13ων αρχικών που φτιαχτήκαν από την N.A.R.D.  Μια νότα πριν την νότα.

Flow – Ο τρόπος που ρέουν οι άξιες και οι νότες από το σώμα ενός μουσικού.

Foot plate – Footboard –Το μέρος στο πετάλι της κάσσας{ή του hi hat }που κάθεται το πόδι πάνω και δίνει την κίνηση στο πετάλι.

Footsplash – ο ήχος που παράγεται από το hihat οταν το χτυπάμε δυνατά με την φτέρνα περίπου στη μέση του πεταλιού.

Form – Η δομή των μουσικών θεμάτων ενός κομματιού.

Forte {f} – Δυνατά  {Εκφράζει ένταση}

Fortissimo {ff} – Πολύ δυνατά{Εκφράζει ένταση}

3 Forte{fff} ή Forte fortissimo ή Fortissisimo – Πάρα πολύ δυνατά -Σπαστά! {Εκφράζει ένταση}

Free floating – Όρος που χρησιμοποιείτε για να περιγράψει τύμπανα που δεν έχουν βιδωμένο οποιασδήποτε μορφής hardware πάνω στο κέλυφος.

Freehand – Τεχνική που δίνει πολλά χτυπήματα με το ένα χέρι χρησιμοποιώντας το στεφάνι των τυμπάνων.

Gospel drummers – Ειδική κατηγορία τυμπανιστών με ιδιαίτερη τεχνική που ξεκίνησαν από τις Gospel εκκλησιές της Αμερικής.

Ghost Notes – Πολύ χαμηλά {δυναμικά} παιγμένες νότες

Gig- Συναυλία σε ένα χώρο.

Groove – Η κατανόηση του ρυθμού και η απόδοση του με τέτοιο τρόπο που καταφέρνει να επηρεάσει τον ακροατή σε κίνηση η χορό.

Ηeel Up – Tεxνική χτυπήματος της κάσσας με την φτέρνα πάνω.

Heel down – Τεχνική χτυπήματος της κάσσας με την φτέρνα κάτω

Heel toe – Tεxνική χτυπήματος της κάσσας σε διπλά χτυπήματα εφαρμόζοντας την φτέρνα και το σώμα της πατούσας.

HH {Hand Hammered} – Σφυρήλατα στο χέρι {πιατίνια}

Hi hat Clutch – Ειδικό εργαλείο που απελευθερώνει αυτόματα το πάνω πιατίνι του Hi hat με το χτύπημα της μπακέτας ή του χεριού.

Hi-hat – Όργανο στο σετ του ντράμερ που αποτελείται από δυο πιατίνια το ένα πάνω στο άλλο και το ελέγχουμε συνήθως από το αριστερό πόδι με πετάλι {Δεξιόχειρες}

Hoops  – Μεταλλικά ή ξύλινα στεφάνια που συγκρατούν  και τεντώνουν το δέρμα πάνω στο τύμπανο.

Hot Rods – Είδος μπακέτων με καλάμια που δίνει ιδιαίτερο ήχο.

I.S.S –  Ειδικό σύστημα στήριξης των τομς στο σέτ.

In ear – Ειδικό σύστημα monitoring με ακουστικά για να μπορεί να ακούει ο μουσικός τον εαυτό του αλλά και την ορχήστρα πάνω στο πάλκο ή στο studio.

In the Pocket – Ακριβώς πάνω στο ρυθμό.

Intro – Μουσικό θέμα που υποδηλώνει την εισαγωγή ενός κομματιού

Inverted {paradiddle } H μετακόμιση των δίπλων ενός Paradiddle σε άλλη θέση π.χ RL{RR} –LR{LL} à R{LL}R- L{RR}L

Kicks {Ηits ή Tutti} – Μελωδικά μέρη που πρέπει να τονιστούν σε ένα κομμάτι συνήθως από όλη την ορχήστρα.

CODA   – Σύμβολο που χρησιμοποιείτε για αφαίρεση μέτρων.

Licks – Μουσικές φράσεις

Linear – Τεχνική όπου σε μια σειρά νοτών κανένα μέλος του σώματος δεν πέφτει πάνω σε κανένα. Το ανάποδο του UNISON.

Live – Συναυλία

Loop – μια βάση που επαναλαμβάνεται σε κύκλους

long sleeves{cymbals}- τα πλαστικά που πατάει το πιατίνι πάνω στη βάση για να μην έρχεται σε επαφη με το μέταλλο

Long board {pedals} Όταν η επιφάνεια του πεταλιού της κάσας ή του Hihat είναι πιο μεγάλη από τα συμβατικά πετάλια {για Bigfoot παίχτες!!}.

Lugs – Τα σταθερά σημεία που είναι βιδωμένα πάνω στο κέλυφος και χρησιμοποιούνται για να βιδώσουν οι βίδες των στεφανίων

Mallets – είδος μπακετών {ορχηστρικές} με βαμβάκι στην μύτη {συνήθως για  κλασικά τυμπάνια.}

March {military} Eίδος μουσικής για κρουστά και πνευστά που χρησιμοποιήτε για στρατιωτικές παρελάσεις.

Maple  – Είδος ξύλου κατασκευής τυμπάνων {Σφένδαμος}

Matched Grip – Είδος πιασίματος της μπακέτας . {Και τα δύο χέρια κρατάνε την μπακέτα με τον ίδιο τρόπο}

Mesh heads – Ειδικά δέρματα σαν δίχτυα για αθόρυβη μελέτη.

Mezzo{Forte} – Μεσαία δύναμη  – Ούτε δυνατά ούτε σιγά {Εκφράζει δυναμική}

Module {drum}- O εγκέφαλος που στέλνει τους ήχους σε ένα ηλεκτρονικό σετ.

Moeller Grip – Ειδικός τρόπος πιασίματος της μπακέτας όπου  αυτή κάθεται ανάμεσα στον αντίχειρα τον μέσο και τον δείκτη και έχει το όνομα του εφευρέτη της Stanford Moeller.

Monitors – Τα ηχεία που χρησιμοποιούν οι μουσικοί πάνω στη σκηνή για να ακούνε το όργανο τους ή και την υπόλοιπη ορχήστρα.

Moon Gel – Ειδικό Gel που χρησιμοποιούμε για να κόψουμε ανεπιθύμητες αρμόνικες και κουδουνίσματα από τα τύμπανα. Εφαρμόζεται και κολλάει πάνω στο δέρμα.

Muffling- Οι τεχνικές που χρησιμοποιούμε για να κόψουμε ανεπιθύμητες αρμόνικες και κουδουνίσματα από τα τύμπανα.

Mounting systems – ειδικά hardware που χρησιμεύουν για να κρεμάσουμε  τομς ή μικρά ταμπούρα σε βάσεις.

Notation – Ο τρόπος που εκφράζουμε τα τύμπανα σε κάθε διάστημα στο πεντάγραμμο.

Νine tuplets – Εννιάηχα – Υποδιαίρεση του τετάρτου σε 9 ίσα μέρη.

Odd Time {Signature} – Αναφέρεται σε μεικτά η σύνθετα μετρά πχ 7/8 ,9/8 κλπ

Οn beat  ή down beat– Η θέση {η μπροστά νότα των 8ων}

Off beat ή Upbeat – Η πίσω νότα του 8ου{τα &}

Ostinato – Ρυθμικές βάσεις {μοτίβα }που επαναλαμβάνονται .

Outro – Μέρος της δομής ενός κομματιού που υποδηλώνει ότι το κομμάτι οδεύει προς το τέλος.

Over-dub – Τρόπος ηχογράφησης όπου οι μουσικοί γράφουν το μέρος τους ξεχωριστά ένας –ένας.{όχι όλοι μαζί}

Over-heads  – Ειδικά μικρόφωνα που χρησιμοποιούμε πάνω από το set για να ηχογραφήσουμε τα πιατίνια αλλά και το σύνολο των τυμπάνων.

Over-tones – Αρμόνικες συχνότητες από τα δέρματα.

Ozone {Cymbals}  Είδος πιατινιών με 6 ή 8 τρύπες στο σώμα.

Pad{Practice} Ειδική επιφάνεια με λάστιχο για αθόρυβη εξάσκηση – Pads λέμε επίσης τα τύμπανα ενός ηλεκτρονικού σετ.

Paradiddles – ένα γκρουπ  αξιών με ιδιαίτερο χειρισμό{πχ RLRR-LRLL κλπ}

Pattern  – Ένα ρυθμικό σχήμα .

Phrasing – Η μουσική φρασεολογία ενός μουσικού

Pianissimo{pp} – Πολύ σιγά {Εκφράζει ένταση}

Piano{p}- Σιγά {Εκφράζει ένταση}

Piccolo {Snare} – Ταμπούρο με μικρό βάθος .

Ping –  Ο ήχος που κάνει το Ride όταν το χτυπάει με την μύτη η μπακέτα στο σώμα του.

Play Along – Κομμάτια για εξάσκηση που παραλείπονται συγκεκριμένα όργανα. Χρησιμοποιείται κ η ορολογία Backing tracks

Ply{ies} – Τα φύλα που αποτελούν τον κώθρο {Κέλυφος} των  τυμπάνων ,όπως επίσης  και τα φύλλα από τα οποία αποτελείται μια μεμβράνη τυμπάνου.

Poly-rhythms –  Η συνύπαρξη δύο ή περισσότερων ρυθμών την ίδια στιγμή σε ένα κομμάτι.

Power {Toms} – Τύμπανα {τομς } συνήθως με μεγάλο βάθος για ροκ / μέταλ μουσικές.

Practice –Recording Booth – Ο χώρος μελέτης ή ηχογράφησης ενός drum set.

Pre-count – Χτυπήματα που υποδηλώνουν την ταχύτητα πριν ξεκινήσει μια μπάντα σε μια συναυλία  ή μια ηχογράφηση.

Press {Roll}ή Buzz roll-  Eφέ που προκαλείται από την εφαρμογή πίεσης της μπακέτας στο δέρμα.

Prima Vista –  Η δεξιότητα ανάγνωσης της παρτιτούρας χωρίς να την έχουμε ξανακοιτάξει ποτέ.

Quintuplets – Πεντάηχα – Υποδιαίρεση του τετάρτου σε 5 ίσα μέρη

Rack – Σύστημα στήριξης των τυμπάνων σε ειδικές βάσεις συνήθως από σωλήνες και clamps .

Rebound – Αναπήδηση – το γκελ που προκαλεί το δέρμα στη μπαγκέτα

Remote Hi-hat  – Εφεδρικό hi Hat πάνω στο σετ που είτε παίζεται πάντα κλειστό είτε το ελέγχουμε με ειδικό πετάλι με ντίζα .

Reso – {short for resonant} Το κάτω δέρμα των τυμπάνων.

Reverb –Το Reverb προσομοιάζει τι συμβαίνει στον ήχο όταν αυτός ανακλάται σε επιφάνειες όπως τοίχοι η αντικείμενα. Στην πραγματικότητα είναι ένα προσομοιωτής χώρου.

Rhythm- {Ρυθμός} Οτιδήποτε επαναλαμβάνετε σε ΙΣΑ και τακτά χρονικά διαστήματα

Ride – Είδος πιατινιού – το χτυπάμε με την μύτη και το χρησιμοποιούμε για μετρήματα

Rims – Στεφάνια του τύμπανου

Rim shot – Χτύπημα στο ταμπούρο που συνδυάζει δέρμα και στεφάνι μαζί.

Ringing – To κουδούνισμα {overtones}που προκαλείται σε ένα τύμπανο από  υψηλό κούρδισμα

Ritardando –Σταδιακά μείωσε την ταχύτητα της μουσικής

Rivets – Ειδικές πρόκες ή βίδες που μπαίνουν σε πιατίνια και προκαλούν ένα ειδικό εφέ στον ήχο του πιατινιού {sizzle}

Rolls – Eφέ που προκαλείται από την εφαρμογή δίπλων χτυπημάτων {RRLL} στα τύμπανα

Rudiments  – Πολύ συγκεκριμένα ρυθμικά σχήματα με ιδιαίτερο χειρισμό των χεριών που αρχικά εφευρεθήκαν για ταμπούρο και αποτελούν μερικά από τα πιο σημαντικά εργαλεία του ντράμερ.

Ruffs – ένα από τα rudiments- Tρεις νότες πριν την νότα.

Samples – Δείγματα ήχου ή μουσικής που χρησιμοποιούν παραγωγοί και μουσικοί στο studio

Segnio { Σένιο ή σημάδι }- Σύμβολο πλοήγησης σε μια παρτιτούρα. Πάντα υπάρχουν δυο σε μια παρτιτούρα είτε συνοδεύεται από D.S. Την πρώτη φορά που το συναντάς δεν κάνεις τίποτα- την δεύτερη –ξαναγυρνάς στην πρώτη.

Sequencers – Ηλεκτρονικό μηχάνημα αναπαραγωγής ήχων η κρουστών. Το χρησιμοποιούμε για να παίξουμε πάνω σε προ-ηχογραφημένες βάσεις.

Set List – Ο εξοπλισμός σε λίστα που υπάρχει πάνω σε ένα πάλκο. {Συνήθως τον ζητεί το γκρουπ πριν από Live ή τον παρέχει η εταιρεία που φέρνει τα ηχητικά.

Sheet Music – παρτιτούρα

Shell – Κέλυφος του τύμπανου η κόρος.

Shoulder {Stick} – Ο ώμος της μακέτας. {το σημείο 4-5 εκ κάτω από την μύτη που αρχίζει και χοντραίνει η μπαγκέτα.

Shuffle – Ρυθμικό σχήμα που βασίζεται στα τρίηχα 8ων με παύση στο μεσαίο τρίηχο.

Sight –reading – Ανάγνωση της παρτιτούρας σαν δεξιότητα και ευκολία.

Slide – Τεχνική για την κάσσα που εφαρμόζει το γλίστρημα για το παίξιμο 2 χτυπημάτων

Snare – ταμπούρο – Το κεντρικό τύμπανο που έχει χορδές από κάτω.

Snare bed – To σημείο του ταμπούρου στο ξύλο που κάθεται πάνω η χορδιέρα.

Snareo ή Micro snare  – μικρό ταμπουράκι. συνήθως 6 ως 12 ίντσες

Solid {snare} – Είδος ταμπούρου που δεν είναι φτιαγμένο με φύλλα ξύλου, αλλά είτε με μια σανίδα λυγισμένη σε ατμό, είτε με σκαμμένο κορμό δέντρου.

Solo – Μέρος της μουσικής όπου ένα όργανο παίζει ένα μουσικό θέμα είτε αυτοσχεδιάζει, με η χωρίς την συνοδεία μουσικής.

Sound check – Τεστ ήχου από τους μουσικούς  για τις εντάσεις των οργάνων πριν από συναυλία

Splash- Είδος {μικρού} πιατινιού.

Septuplets – Επτά-ηχα – Υποδιαίρεση του τετάρτου σε επτά ίσα μέρη

Sextuplets- εξάηχα – Υποδιαίρεση του τετάρτου σε έξι ίσα μέρη

Stacker {Cymbal} – Ειδικές βάσεις που βιδώνουν πάνω σε υπάρχουσες βάσεις για να μας δώσουν περισσότερες θέσεις για πιατίνια.

Stack {Cymbals} – Δύο ή περισσότερα πιατίνια το ένα πάνω στο άλλο.

Stage – Η σκηνή- πάλκο

Stave – Είδος ταμπούρου που ο κόθρος αποτελείται από κολλημένα μεταξύ τους  κάθετα ξύλα {ντούγιες}

Stick Control- Διάσημο βιβλίο μόνο για ταμπούρο που περιλαμβάνει τα Paradiddles.

Sticking –  ο τρόπος χειρισμού των χεριών μας {πχ RLRR LRRL} για να βγει ένα συγκεκριμένο ρυθμικό σχήμα με ιδιαίτερο άκουσμα.

Subdivisions- Υποδιαιρέσεις των αξιών της μουσικής

Sustain  – Διάρκεια του ήχου.

Slosh ή Sizzle – Ο ήχος που κάνει το hihat όταν είναι λίγο ανοιχτό και το χτυπάμε στην άκρη με το shoulder της μπακέτας{βλ Shoulder}

Signature {Model} – Όταν ένας καταξιωμένος καλλιτέχνης συνεργάζεται με μια εταιρεία και παράγει νέα προϊόντα τα οποία κ υπογράφει.

Swing – Είδος μουσικής {jazz} και ρυθμικού σχήματος με βάση το Ride /hi hat και τα τρίηχα.

Swiss – Είδος πιατινιού με Rivets {Bλ.Rivets}

Swivel – είδος τεχνικής για πολλαπλά χτυπήματα στη κάσσα .

Syncopation  – Syncopation συμβαίνει όταν έχουμε μια προσωρινή μετατόπιση των συνηθισμένων μετρικών τονισμών της μουσικής απο το ισχυρό στο ασθενές μέρος. Επίσης ένα από τα πιο βασικά βιβλία για drums.

Tempo – Ο τρόπος έκφρασης της ταχύτητας της μουσικής. Εκφράζεται σε bpm{βλ. ΒPM}.

Τension rods – Oι βίδες που χρησιμοποιούνται για να σφίξει το δέρμα στο τύμπανο.

Time Signature {Μετρικός οπλισμός} Η αριθμητική έκφραση με τη μορφή κλάσματος που γράφεται στην αρχή ενός κομματιού και μας δίνει την συνολική αξία των φθογγόσημων που περιέχονται μεταξύ δύο διαστολών. Ο παρονομαστής μας δίνει τη βασική μονάδα του μέτρου (τέταρτα ή όγδοα) και ο αριθμητής τον αριθμό των τετάρτων ή ογδόων που περιέχονται μεταξύ δύο διαστολών

Tip {Stick}- Η μύτη της μπακέταs.

Traditional {Grip} – Ειδικό πιάσιμο της μακέτας τα- το πρώτο που εφευρέθηκε. Χρησιμοποιείτε ιδιαίτερα από Jazz ντράμερ με την μπακέτα να κάθεται ανάμεσα στον αντίχειρα και τον μέσο στο αριστερό χέρι.

Transcriptions – Η αποτύπωση της μουσικής στο χαρτί

Tribute Band – μια μπάντα που παίζει κομμάτια του αγαπημένου της γκρουπ {μόνο} – όσο πιο πιστά μπορεί.

Triggers – Ειδικοί αισθητήρες που μετατρέπουν το ακουστικό χτύπημα σε ηλεκτρικό σήμα και τα χρησιμοποιούμε στα ηλεκτρονικά τύμπανα.

Triplets – Τρίηχα  – Υποδιαίρεση του τετάρτου σε τρία ίσα μέρη

Tumbao – Στην Αφροκουβανέζικη μουσική το Tumbao είναι ο βασικός ρυθμός που παίζει το μπάσο. Συνήθως τα ρυθμικά όργανα παίζουν το ίδιο με Congas ή με την κάσσα.

Τhrow off. – O μηχανισμός που ανεβοκατεβάζει την χορδιέρα στο ταμπούρο.

Tutti – Moυσικό τονισμένο μέρος που παίζει μαζί όλη η ορχήστρα.

Vamps – Ρυθμική βάση ή λούπα {συνήθως για βάση για να σολάρει ένα μουσικό όργανο.

Vintage – Παλιό-παλιομοδίτικο

Walk –  τρόπος παιξίματος του μπάσου στην Jazz μουσική.

Wash  – O ήχος και οι αρμόνικες που αφήνει ένα πιατίνι μέχρι να σβήσει όταν το χτυπάμε στην άκρη του.

Xoρδιέρα – ο μηχανισμός  με χορδές του ταμπούρου που προκαλεί τον «οξύ & άγριο » ήχο του τύμπανου

Άξιες  – Ο τρόπος που συμβολίζουμε το ρυθμικό κομμάτι της μουσικής.

Άρση – Οι πίσω νότες των 8ων.{τα &}

Βαθύ{Τομ}- Τύμπανο  με μεγάλο βάθος στο κέλυφος . Συνήθως πάνω από 14 ίντσες σε διάμετρο. Ανήκει στα τομς

Διπέταλο – διπλοπέταλο – Ειδικό πετάλι κάσσας που επιτρέπει στο χρηστή να παίζει με 2 κόπανους {δικάση} σε μια μόνο κάσσα.

Διπλά χτυπήματα – Τεχνική  που μας δίνει τα rolls {RR-LL}

Θέση –  η μπροστά νότα των 8ων{1-2-3-4}

Λαδιού {δέρματα} Δέρματα διπλής επίστρωσης με λαδί ανάμεσα.

Μονά   -Τεχνική για τα χεριά {RLRL}

Mυική μνήμη – Το χτίσιμο και η αποστήθιση εξειδικευμένων τεχνικών μετά από πολλές επαναλήψεις στους μυς μας. {σήμερα γνωρίζουμε ότι δεν υπάρχει μυϊκή μνήμη}

Παρεστιγμένες{Νότες}-  Nότες με μια κουκίδα διπλά της. Η στιγμή{κουκίδα} προσθέτει στην αξία το μισό της άξιας της.

Παύσεις – Η σιγή της μουσικής.

Σύζευξη διάρκειας – Σύζευξη διαρκείας λέγεται η καμπύλη γραμμή που ενώνει δύο διαδοχικές  νότες του ίδιου τονικού ύψους. Οι νότες που ενώνει η σύζευξη διαρκείας μπορεί να είναι ίδιας ή διαφορετικής αξίας και μπορεί να βρίσκονται στο ίδιο μέτρο ή ακόμη και σε διαδοχικά μέτρα. Στα ρυθμικά όργανα η νότα που καταλήγει  η καμπύλη-την θεωρούμε σαν παύση.

1η και 2η  Βόλτα {1st and 2nd Ending} –Τις συναντάμε στο τέλος μεγάλων επαναλήψεων. Την πρώτη φορά παίζουμε τα μέρη της πρώτης βόλτας και μετά την επανάληψη –παραλείπουμε τα μέρη της 1ης και παίζουμε την 2η.

 

Leave a Comment

Name*

Email* (never published)

Website

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Κλείστε ΔΩΡΕΑΝ μάθημα γνωριμίας τώρα