Γιατί χρειάζεται να παίζουμε πάνω σε μουσικές.

Γιατί χρειάζεται να παίζουμε πάνω σε μουσικές.

Μετά το τελευταίο άρθρο που σας έστειλα {ear training Vs Sight reading}, ένας  μαθητής μου έκανε αυτή την ερώτηση.

Tι κερδίζουμε παίζοντας  πάνω σε τραγούδια λοιπόν. Ας ξεκινήσω με το πιο σημαντικό..το  groove .

Fills are for thrills, it’s groove that pays the bills” – Steve Jordan.

Kάθε κομμάτι, είτε έχει παιχτεί από drummer είτε είναι Programmed, έχει ένα μοναδικό ύφος και ένα flow {ροή}. Αυτό το λέμε groove.

Για να μπορέσουμε να παίξουμε πάνω σε ένα τραγούδι {από την αρχή ως το τέλος } πρέπει να καταφέρουμε να καταλάβουμε πως «αναπνέει» το κομμάτι  αλλά και ο drummer που το παίζει και επίσης να μπορέσουμε να κρατήσουμε την ροή  καθ’ όλη τη διάρκεια του.

Αυτό στην αρχή είναι δύσκολο αλλά με λίγη υπομονή- επιμονή και αγάπη θα σας διδάξει τι σημαίνει groove ακόμα κι αν σας είναι παντελώς άγνωστη αυτή η λέξη.

Εκ πείρας μου έχουν έρθει μαθητές με εξαιρετικό groove που ήταν αυτοδίδακτοι . Είχαν μάθει να παίζουν πάνω σε δίσκους αλλά και με μπάντες. Drummer που δεν έχει κατακτήσει το groove έστω και στα πρώτα του στάδια ακούγεται «ξύλινος» – το παίξιμο του δεν «αναπνέει» και δεν ρέει ωραία.

Αυτός είναι κ ο βασικός λόγος που συχνά με ακούτε να σας λέω να μην δίνετε πάρα πολύ σημασία στα breaks/fills των τραγουδιών που προσπαθείτε να παίξετε –ειδικά στην αρχή. Αυτό που πρέπει να κάνετε όμως  είναι να  προσπαθήσετε να παίξετε πάνω σε όσα  περισσότερα  κομμάτια μπορείτε. Έστω και μόνο το βασικό τους ρυθμό.  Ανά μία ώρα μελέτης αφιερώστε 15 λεπτά παίζοντας πάνω σε μουσική.

Όπως έχω ξανά-εξηγήσει  σε παλιότερα άρθρα μου… το beat του τραγουδιού – η ανακάλυψη του groove του είναι οι κολόνες του οικοδομήματος σε αυτό που λέμε drumming – τα breaks ..είναι στολίδια στους τοίχους.

Αν και κάθε μαθητής λαμβάνει μια γεύση του groove  προσπαθώντας να παίξει αφενός σταθερά και αφετέρου να βγάλει ένα σχετικό feel πάνω σε ασκήσεις , το πραγματικό groove θα το ανακαλύψει προσπαθώντας να groove-αρει πάνω σε ανθρώπινο παίξιμο.

Ο μετρονόμος μας δείχνει πώς να παίζουμε σταθερά { το οποίο φυσικά  το χρειαζόμαστε} αλλά δεν θα επιταχύνει λιγάκι στο refren γιατί ταιριάζει καλύτερα στο τραγούδι – ούτε ξέρει να παίξει laid back εκεί που χρειάζεται.

Όλες αυτές τις λεπτομέρειες θα τις ανακαλύψετε παίζοντας πάνω σε τραγούδια , τις περισσότερες φορές ενδόμυχα. Και είναι αυτή η πείρα που μελλοντικά θα σας κάνει να ξεχωρίσετε από τους υπόλοιπους drummer.

Σειρά έχει το Time.

Το 99.9 % της μουσικής που έχει ηχογραφηθεί  από το τέλος της δεκαετίας του 70 ως και σήμερα , έχει ηχογραφηθεί πάνω σε μετρονόμο.

Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που προσπαθείτε να παίξετε πάνω σε ένα τραγούδι και τα καταφέρνετε!!..για αυτά τα 5 λεπτά διάρκειας του, είστε κλειδωμένοι στο μετρονόμο του τραγουδιού την ώρα που γραφόταν στο studio, ακόμα κ αν δεν τον ακούτε.

Παίζοντας ασκήσεις πάνω σε μετρονόμο είναι χρήσιμο και καλό. Παίζοντας τραγούδια –και καταφέρνοντας να «κλειδώσουμε» στο ρυθμό τους , είναι μια εξαιρετική άσκηση για την εξέλιξη μας στη μουσική και στα τύμπανα. Ίσως η πιο σημαντική.

Επίσης  να εξηγήσω ότι το σωστό groove εμπεριέχει και σωστό time. Αυτά τα δύο είναι αλληλένδετα μεταξύ τους και έχουν ανάγκη το ένα το άλλο. Κυνηγώντας το ένα , φτιάχνουμε και το άλλο.

Στο δικό μου μυαλό δεν μπορεί να υπάρξει “καλός” drummer χωρίς να έχει ένα σχετικά σταθερό time και οι drummer που εγώ θαυμάζω έχουν την έννοια του “solid time” μέσα στα χαρακτηριστικά γνωρίσματα τους.

Τέλος έχει η ανάπτυξη ταχυτήτων .

Ο ρόλος κάθε δάσκαλου είναι να δώσει όσο το δυνατόν  περισσότερο ύλη σε κάθε μαθητή. Αυτό συχνά έρχεται σε σύγκρουση με την ανάπτυξη ταχυτήτων πίσω από κάθε τεχνική.

Η δουλειά του δασκάλου είναι να δώσει/ εξηγήσει την τεχνική και να εξετάσει ότι ο μαθητής την έχει κατακτήσει – ακόμα και στο 40 bpm. Δεν μπορεί να περιμένει πότε ο μαθητής θα φτάσει αυτή την τεχνική στο 200 bpm  μιας κ αυτό μπορεί να διαρκέσει από μερικούς μήνες μέχρι μερικά χρόνια.

Εδώ ξεκινάει ο ρόλος των κομματιών.

Όπως πολύ συχνά λέω σε όλους σας..η πιο αργή μουσική που έχει καταγραφεί ποτέ,  είναι στο 43 bpm. Ακόμα και το 60 παραπέμπει σε πάρα πολύ αργές μπαλάντες.

Τα κομμάτια είναι ένας fun τρόπος να αναπτύξουμε τις ταχύτητες πίσω από τις τεχνικές μας. Δεν προσπαθούμε να παίξουμε ασκήσεις πιο γρήγορα  πλέον..αλλά να ενσωματώσουμε αυτές τις ασκήσεις σε..μουσική.

Εκ πείρας έχω δει ότι τα τραγούδια  κάνουν  ακόμα και τους χειρότερους σε επιμέλεια μαθητές , να δίνουν τις ώρες που απαιτούνται προσπαθώντας να φτάσουν  αυτό που ήδη  ξέρουν από το 30 ..στο 120bpm της ταχύτητας του κομματιού.

Κλείνοντας να σας πω ότι έχω δει drummers με ανύπαρκτη τεχνική και γνώση να groove-αρουν απίστευτα και drummers με αρκετά χρόνια μάθησης στην πλάτη να μην groove-αρουν καθόλου.

Σημασία έχει το παίξιμο παιδιά. Πάνω σε ανθρώπους και μουσικές .  Οι ασκήσεις βοηθάνε τον μαθητή να ξεκλειδώσει τα κομμάτια εύκολα και γρήγορα. Αλλά το νόημα ήταν -είναι και θα είναι η μουσική . Για αυτήν γίνονται όλα και για αυτό  με ακούτε συχνά να σας λέω ,η μελέτη σας  να ξεκινάει ΠΡΩΤΑ από το τραγούδι που σας έχω δώσει.

Βαγγέλης Μουλακάκης.

 

 

 

 

Leave a Comment

Name*

Email* (never published)

Website

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Κλείστε ΔΩΡΕΑΝ μάθημα γνωριμίας τώρα