Κρατώντας χαμηλά την υπολογιστική μας ισχύ.

Κρατώντας χαμηλά την υπολογιστική μας ισχύ.

 

Όσοι από εσάς έχετε κάνει μαζί μου περισσότερα από 3 μαθήματα, θα με έχετε ακούσει να προσπαθώ να σας εξηγήσω για το τι συμβαίνει με την υπολογιστική ισχύ του εγκεφάλου όταν μελετάμε, και κάνει τα πράγματα τόσο δύσκολα .

Θα σας προτείνω επίσης τρόπους που θα σας βοηθήσουν να την κρατήσετε χαμηλά κατά την διάρκεια της μελέτης, της εξέτασης αλλά και του live.

Καταρχήν…Τι είναι η υπολογιστική ισχύ?

Η έννοια της υπολογιστικής {ή επεξεργαστικής} ισχύς , είναι μια έννοια που έχω δανειστεί από τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές γιατί νιώθω ότι ο επεξεργαστής του υπολογιστή μας και ο ανθρώπινος εγκέφαλος έχουν πολλά κοινά.

Νομίζω ότι αυτός που εμπνεύστηκε τον τρόπο λειτουργίας ενός υπολογιστή βασίστηκε πάνω στον τρόπο που λειτουργεί ο ανθρώπινος εγκέφαλος.

Κάθε υπολογιστής ή tablet, έχει μέσα του έναν επεξεργαστή {CPU}. Αυτό το πολύ σημαντικό εξάρτημα είναι υπεύθυνο για να υπολογίζει κ να αναλύει εντολές όση ώρα εμείς είμαστε στο διαδίκτυο, δουλεύουμε στον υπολογιστή, παίζουμε παιχνίδια ή «τρέχουμε» διάφορα προγράμματα .

Είναι από τα απολύτως απαραίτητα στοιχεία μέσα στον υπολογιστή μας κ χωρίς αυτό ο υπολογιστής μας είναι άχρηστος.

Το πρώτο πράγμα που μαθαίνουμε από την 1η στιγμή που αποκτάμε έναν υπολογιστή, είναι να μην έχουμε ανοιχτά πολλά προγράμματα ταυτοχρόνως γιατί πέφτει η υπολογιστική ισχύ του υπολογιστή μας, κοινώς πέφτει η απόδοση του , αρχίζει και καθυστερεί, και σε αυτή την υπερπροσπάθεια του επεξεργαστή – καμιά φορά και να ζεσταίνεται.

Κάπου είχα διαβάσει ότι το μυαλό του ανθρώπου είναι 10.000 φορές πιο πυκνό και αποτελεσματικό από οποιονδήποτε υπολογιστή υπάρχει σήμερα.

O ανθρώπινος νους είναι ικανός για απίθανα πράγματα και δεν «γεμίζει», αλλά σαν ένας ανθρωπινός επεξεργαστής, έχει περιορισμούς και θέλει ιδιαίτερο χειρισμό ως προς την λειτουργία του, ειδικά όταν προσπαθούμε να τον διδάξουμε καινούργιες δεξιότητες.

Όπως ήδη ξέρετε τα τύμπανα αν και πολλοί πιστεύουν ότι απλά περιλαμβάνουν κίνηση, είναι περισσότερο ένα «εγκεφαλικό μουσικό όργανο».Όχι ότι τα υπόλοιπα όργανα δεν είναι εγκεφαλικά ..απλά τα υπόλοιπα δεν αναγκάζουν τον μουσικό να στείλει εντολές κ στα τέσσερα του μέλη.

Από όλα τα μουσικά όργανα που υπάρχουν σήμερα, αυτό το κάνουν μόνο τα drums και το εκκλησιαστικό όργανο. Και εκ πείρας έχω δει ότι πολύ λίγες δεξιότητες απαιτούν ανεξαρτησία τεσσάρων μελών.{4 way coordination}

Πολλές φορές οι νέοι μαθητές, λόγω απειρίας, ωθούν  την υπολογιστική ισχύ του εγκεφάλου τους κατά την διάρκεια της μελέτης στα όρια. Αυτό έχει σαν συνέπεια η μελέτη να γίνεται δύσκολη , να δημιουργεί άγχη – αργή εξέλιξη , λάθη αλλά και σκοτεινές σκέψεις περί έλλειψης ταλέντου κλπ.

Ναι τα τύμπανα είναι δύσκολο όργανο παιδιά..για να διαβάζετε αυτό το άρθρο μάλλον το έχετε διαπιστώσει αυτό. Αλλά υπάρχουν τρόποι να κρατήσουμε την υπολογιστική μας ισχύ χαμηλά, ειδικά κατά την διάρκεια της μελέτης.

Ας δούμε καταρχήν τι «ανεβάζει» την υπολογιστική μας ισχύ στα όρια.

  1. η ταχύτητα .
  2. τα «άλματα».
  3. η hand to hand τεχνική {όπου σταματάω ξεκινάω με το άλλο χέρι}.
  4. ο μετρονόμος και η {έλλειψη} υποδιαιρέσεων.
  5. Παραγοντική μελέτη κ υπό-ασκήσεις.
  6. η έλλειψη μελέτης των κομματιών και πρόβας {για Live}.
  7. η απογευματινή μελέτη.

 

Ας τα δούμε τώρα ένα – ένα.

1.Ένα από τα λάθη που κάνουν πολλοί μαθητές την ώρα της μελέτης είναι ή ταχύτητα που ξεκινάνε την μελέτη μιας άσκησης. Η ταχύτητα του μετρονόμου μας {bpm}  είναι ένας τόσο κρίσιμος παράγοντας στην μελέτη που και μόνο αυτή μπορεί να ορίσει αν μια άσκηση θα «βγει» ή όχι.

Τι εννοώ.

Μια άσκηση που περιλαμβάνει π.χ 4α και 8α..στο 40bpm μπορεί να είναι μια αντικειμενικά , αρκετά εύκολη άσκηση.

Αν στην ίδια άσκηση όμως ρυθμίσετε τον μετρονόμο σας στο 140 bpm, θα διαπιστώσετε ότι η άσκηση που πριν από 3 λεπτά ήταν «γελοία», πλέον είναι πάρα πολύ δύσκολη κ απαιτεί την τριπλάσια προσοχή σας. Στο 200 bpm δε.. είναι..αδύνατον να βγει.

Δουλέψτε αργά – αργά – αργά λοιπόν, και θα δείτε ότι οι χαμηλές ταχύτητες αφήνουν χώρο στην υπολογιστική μας ισχύ για να μπορέσουμε να σκεφτούμε κι άλλες λεπτομέρειες όπως  τι χέρι έρχεται, αν «κουμπώνουμε» καλά στο μετρονόμο κλπ.

Η ταχύτητα ήταν , είναι κ θα είναι ΠΑΝΤΑ το επόμενο βήμα.Θέλει τρόπο και χρόνο, και φυσικά αγάπη κ αρκετές επαναλήψεις.

2.Ας υποθέσουμε ότι την ίδια άσκηση την έχουμε βγάλει στο 40 , δεν έχουμε κάνει λάθη , ρέει όμορφα {groove} και δεν μας προβληματίζει καθόλου. Ένα από τα λάθη που κάνουν πολλοί μαθητές είναι τα λεγόμενα «άλματα» που αυξάνουν κατακόρυφα την υπολογιστική ισχύ του εγκεφάλου μας.

Με τον ίδιο τρόπο που ένα μωρό που κάνει τα πρώτα του βήματα δεν μπορεί κατευθείαν να τρέξει, έτσι κ εμείς δεν μπορούμε μια άσκηση από το 40 να την πάμε στο 80 bpm.

Η ταχύτητα πρέπει να ανέβει σταδιακά κ λίγο – λίγο , αν θέλουμε να κρατήσουμε την υπολ.ισχύ μας χαμηλά.

Θεωρώ ότι μια σωστή αύξηση της ταχύτητας είναι 2 με 5 κλικ ανά επανάληψη της άσκησης. Αυτό που έχω δείξει σε πολλούς από εσάς είναι ότι τα 2 κλικ πάνω στον μετρονόμο ο εγκέφαλος δεν τα καταγράφει καν σαν αύξηση της ταχύτητας.

Κάντε βήματα λοιπόν {baby steps} ..όχι άλματα.

3. Άλλος ένας παράγοντας που ανεβάζει την δυσκολία {άρα κ την υπολ.ισχύ} σε μία άσκηση είναι η hand to hand τεχνική.

Κάθε νέος drummer, στα πρώτα του βήματα τα βρίσκει σκούρα με αυτόν τον τόσο απλό κανόνα, που σκοπό έχει να σπάσει αυτό τον δεσμό με το δεξί μας χέρι {δεξιόχειρες}, να ξυπνήσει το αριστερό μας χέρι και να μας κάνει αμφιδέξιους.

Σε όλους τους μαθητές εξηγώ από την 1η στιγμή ότι τα drums δεν είναι το σχολείο..και ότι δεν είναι κλεψιά να σημειώσουμε χέρια για να κάνουμε την μελέτη μας πιο εύκολη.

Στόχος αυτής της τεχνικής παιδιά, είναι να γίνει αυτοματισμός. Να μην το σκεφτόμαστε. Ακόμα κ αν βλέπουμε R ή L πάνω σε μια νότα , ο αυτοματισμός συμβαίνει, δεν χρειάζεται να αυτό-μαστιγωνόμαστε προσπαθώντας να το σκεφτούμε real time, απλά να το τηρούμε.

ΓΡΑΨΤΕ  ΤΙ ΧΕΡΙ πρέπει να παιχτεί λοιπόν ..κάθε φορά που σας προβληματίζει σε ολόκληρη την άσκηση ή σε κάποιο σημείο  αν χρειαστεί. Θα δείτε ότι τα πράγματα αμέσως θα γίνουν πολύ πιο εύκολα. Αυτό που θέλει ο εγκέφαλος είναι καθαρά δεδομένα για να μπορέσει να προγραμματίσει κάτι..στην προκειμένη περίπτωση 48 μέτρα μιας άσκησης όπου τα χέρια ήταν πάντα RLRL .{LRLR για αριστερόχειρες μαθητές}

Πραγματικά τρελαίνομαι όταν κατά την διάρκεια της εξέτασης βλέπω μια άσκηση που κουνιέται πάνω στο μετρονόμο, γεμάτη λάθη στις αξίες, με λάθος χέρια..κ καμιά σημείωση πάνω στο χαρτί.

Οι σημειώσεις πάνω στις ασκήσεις κατεβάζουν αισθητά την υπολογιστική ισχύ του εγκεφάλου σας . Χρησιμοποιήστε τις .

4.Πολλές φορές θυμάμαι ότι σαν φοιτητής , την 1η φορά που κοιτούσα μια άσκηση, ο μετρονόμος την έκανε πιο δύσκολη. Σε αυτή την περίπτωση την 1η «ανάγνωση» της άσκησης ,{μέχρι να βρω το μηχανισμό της}, την έκανα με τον μετρονόμο κλειστό.

Αν και στους βασικούς κανόνες που δίνω συνήθως σε όλους μου τους μαθητές είναι ότι όλες οι ασκήσεις πρέπει να μελετώνται με τον μετρονόμο..δεν έχω πει ποτέ σε κανέναν ότι η 1η ή η 2η ανάγνωση μιας άσκησης δεν μπορεί να γίνει ή δεν πρέπει να γίνει.. χωρίς αυτόν.

Από εκεί κ πέρα υποδιαιρέσεις – υποδιαιρέσεις – υποδιαιρέσεις.! Δεν υπάρχει κανένας κανόνας που να λέει ότι ο μετρονόμος πρέπει να παίζει μονίμως τέταρτα. Προγραμματίστε τον να σας παίξει 8α, τρίηχα, ή 16α – οτιδήποτε για να μειωθεί η υπολ.ισχύ την ώρα της μελέτης κ φυσικά να γίνει πιο εύκολη κ σταθερή η μελέτη.

5.Κάθε φορά που μαθαίνουμε κάτι καινούργιο στα drums , αυτό αποτελεί έναν καινούργιο παράγοντα στη συνολική μας ύλη. Αυτός ο παράγοντας συχνά μπλέκεται με προηγούμενους σε μια άσκηση.

Αυτό που προτείνω είναι πριν προσπαθήσουμε να μελετήσουμε μια νέα άσκηση, να μελετάμε επιμέρους όλους τους παράγοντες που την απαρτίζουν . Τι έχει μέσα η άσκηση? 4α κα 16α? Δοκιμάστε να παίξετε αυτές τις 2 αξίες μεμονωμένα σαν υπό-άσκηση, ένα μέτρο το καθένα , πριν ξεκινήσετε στην άσκηση η οποία τους μπλέκει συχνά από το 1ο μέτρο.

Μετά από 10 λεπτά θα δείτε ότι η άσκηση έχει γίνει πολύ πιο εύκολη και κατανοητή. Δώστε τον χώρο κ τον χρόνο στον εγκέφαλο σας να καταλάβει ακριβώς τι του ζητάτε να κάνει ,χωρίς απαραίτητα να του επιβάλλετε να διαβάζει κάτι συγκεκριμένο.

6.Κάτι που εκ πείρας γνωρίζω ότι ανεβάζει την υπολ.ισχύ στο μυαλό του μουσικού κατά την διάρκεια της πρόβας ή του Live..είναι η μελέτη των κομματιών πριν την πρόβα , αλλά και οι ίδιες οι πρόβες σαν ποσότητα.

Ας επεκταθώ λίγο.

Από την στιγμή που έχετε αποδεχτεί την θέση σε μια μπάντα, θα σας δώσουν κάποια κομμάτια που θα πρέπει να τα μελετήσετε ..πριν πάτε για πρόβα.

Η έννοια της πρόβας,  ίσως όχι αυτονόητα ,εννοεί ότι 5 άνθρωποι, έχουν μελετήσει το μέρος τους  – το ρόλο τους σε κάθε κομμάτι. Από την στιγμή που έχει συμβεί αυτό, με την πρόβα προσπαθούμε αυτούς τους 5 ρόλους να τους κάνουμε να ακουστεί σαν ένα ενιαίο και συμπαγές ηχητικό αποτέλεσμα.

Αν δεν έχετε μελετήσει το ρόλο σας..ο εγκέφαλος υπέρ-λειτουργεί προσπαθώντας..να καλύψει τα κενά. Σε αυτή την περίπτωση α. η πρόβα θα είναι χάλια και β. η μουσική είναι ξύλινη και γεμάτη λάθη.

Κρατήστε αυτό.

Η πρόβα στο studio είναι το δέσιμο των ρόλων – όχι η εκμάθηση των ρόλων . Η εκμάθηση πρέπει να συμβαίνει σπίτι.

Κάτι άλλο που επίσης είναι σημαντικό {τουλάχιστον για μένα}, αν θέλουμε να μιλάμε για όμορφα παιξίματα με χαμηλή υπολ.ισχύ στο μυαλό του μουσικού κατά την διάρκεια του Live..είναι το πόσες πρόβες έχουν συμβεί πριν κλειστεί το 1ο σας Live.

Όσο και αν έχω μελετήσει τα κομμάτια στο σπίτι μου – αν οι πρόβες δεν είναι αρκετές – δεν πρόκειται να παίξω ποτέ στο έπακρο των δυνατοτήτων μου. Όπου μπορείτε, απαιτήστε πρόβες παιδιά..Για μένα, ποτέ δεν είναι αρκετές.

7.Κάτι ακόμα που επίσης έχω διαπιστώσει ότι ανεβάζει την υπολογιστική μου ισχύ στην μελέτη είναι το πότε μελετάω μέσα στην μέρα μου.

Θα έχετε παρατηρήσει ότι αν ένας υπολογιστής μείνει πολλές ώρες ανοιχτός, αρχίζει και δεν δουλεύει σωστά. Χάνει δεδομένα και drivers, συσκευές,..προγράμματα δεν λειτουργουν σωστά.. καθυστερεί. Το γιατρικό είναι να του κάνουμε restart..σωστά ?

Κατά την διάρκεια της ημέρας, ο  ανθρώπινος εγκέφαλος μαζεύει εκατοντάδες άχρηστα δεδομένα στην προσωρινή του μνήμη,{ROM} όλα αυτά τα μικρά και ανούσια που συνέβησαν μέσα στην μέρα μας, και που δεν θέλουμε να αποθηκεύσουμε στην μακροπροθεσμη μνήμη , περιμένοντας την σωστή στιγμή να τα αδειάσει.

Αυτό συμβαίνει κατά την διάρκεια του ύπνου. Aυτό είναι το restart του ανθρώπινου εγκεφάλου. Ο ύπνος.

Αυτό που έχετε ήδη καταλάβει είναι ότι τα τύμπανα ξεκινάνε από τον εγκέφαλο και καταλήγουν στα μέλη. Όχι το αντίθετο. Διδάσκουμε το μυαλό μας κ αυτός διδάσκει τα μέλη μας. Άρα το να προσπαθούμε να μελετήσουμε με ένα κουρασμένο μυαλό..είναι λίγο δώρον άδωρον.

Αυτό που ξέρουμε λοιπόν όλοι οι μουσικοί σαν κοινό μυστικό , είναι ότι μια πρωινή {μετά από ένα καλό ύπνο} μελέτη, ισούται με τρείς απογευματινές.

Σε προσωπικό επίπεδο, η απογευματινή μελέτη με κουράζει αφάνταστα και κάνει τον εγκέφαλο μου να υπέρ-λειτουργεί, προφανώς γιατί είναι κουρασμένος ακόμα και αν το σώμα μου είναι ξεκούραστο.

Δοκιμάστε να μελετήσετε πρωί παιδιά – θα δείτε τρομερή διαφορά στην ποιότητα της μελέτης σας.  Αν πρέπει να μελετήσετε απόγευμα όμως – δοκιμάστε έναν 40λεπτο ύπνο {Power nap} , μαζί με έναν δυνατό καφέ {για τους λίγο μεγαλύτερους} πριν ξεκινήσετε την μελέτη σας.

Ελπίζω να έριξα λίγο φώς στο πώς πρέπει να δουλεύουμε με τον επεξεργαστή που έχουμε μέσα στο κεφάλι μας. Αυτό που ξέρουμε πλέον είναι ότι η μελέτη δεν θέλει ποσότητα αλλά ποιότητα και περιοδικότητα μέχρι να φτάσουμε τον στόχο μας , όποιος κι αν είναι αυτός.

Καλή μελέτη.

Βαγγέλης Μουλακάκης.

 

 

 

Leave a Comment

Name*

Email* (never published)

Website

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Κλείστε ΔΩΡΕΑΝ μάθημα γνωριμίας τώρα