Πως αγοράζουμε πιατίνια.

Πως αγοράζουμε πιατίνια.

Σε αυτό το άρθρο θα αναπτύξω ένα πολύ σοβαρό θέμα σχετικά με την επιλογή και αγορά πιατινιών.
Ίσως σας βοηθήσει στο μέλλον …σε λιγότερα σπασίματα, αλλά και να σας αποτρέψει από αυτή τη μόνιμη αγοραπωλησία πιατινιών που βλέπουμε να γίνεται στις αγγελίες των διαφόρων site κάθε μέρα..
Καταρχήν πριν αγοράσουμε πιατίνια , πρέπει να σκεφτούμε σοβαρά τους εξής παράγοντες.

1. Τι μουσική παίζω
2. Πόσα χρόνια παίζω {με φυσικά τύμπανα και πιατίνια} .
3. Σε τι συναυλιακούς χώρους κινείται η μπάντα μου.
4. Μικρόφωνα κ monitors
5. Αγορές μέσω Internet.
6. Μεταχειρισμένα

Παρακάτω θα σας αναλύσω γιατί πρέπει όλοι αυτοί οι λόγοι , να ληφθούν σοβαρά υπόψη πριν προβείτε σε οποιαδήποτε αγορά πιατινιών.

1.ΤΙ ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΑΙΖΩ.
Αποτελεί έναν καθοριστικό παράγοντα ως προς τι πιατίνια να αγοράσετε.
Κάποια πιατίνια είναι σχεδιασμένα για Jazz , κάποια είναι για rock, κάποια για metal και κάποια για all around παιξίματα.

Kάθε πιατίνι είναι σχεδιασμένο για κάποιο εύρος μουσικών στυλ.
Κάποια είναι πολύ βαριά κ έχουν σχεδιαστεί για βαριά χρήση{metal} πχ PAISTE RUDE και κάποια είναι πολύ λεπτά και είναι σχεδιασμένα για Jazz ή πιο light μουσικές.

Ο κανόνας {τουλάχιστον στο δικό μου αυτί}έχει ως εξής..
Όσο πιο λεπτό το πιατίνι, τόσο πιο όμορφος ο ήχος.

Δυστυχώς επειδή σας άρεσε ο ήχος στο κατάστημα ενός πιάτου, δεν εννοείτε ότι κάνει για το στυλ μουσικής που παίζετε.Όταν ένα πιατίνι γράφει πάνω του JAZZ RIDE, μάλλον είναι σχεδιασμένο για …Jazz μουσική σωστά?

Αν δεν ξέρετε για τι μουσική είναι σχεδιασμένο το πιάτο που κρατάτε στα χέρια σας μέσα στο κατάστημα, καλό είναι να μιλήσετε με τον πωλητή αν το συγκεκριμένο κάνει για το στυλ μουσικής που ασχολείστε.

2.ΠΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΑΙΖΩ {με φυσικά πιατίνια}
Το ότι κάποια στιγμή θα σπάσετε ένα πιατίνι είναι αναπόφευκτο γεγονός που έχει συμβεί σε όλους μας και παράγοντας μάθησης.

Η πείρα {παίζοντας με φυσικά πιατίνια }είναι άλλος ένας πολύ σοβαρός παράγοντας στο τι πιατίνια θα επιλέξετε.
Το εύρος τιμής τους είναι πραγματικά εξωπραγματικό.
Μπορείς να βρεις ένα καινούργιο crash με 30 ευρώ και ένα crash με 300 ευρώ.

Όπως σαν νέος οδηγός θα ξεκινήσετε με ένα μεταχειρισμένο {και φτηνό} αυτοκίνητο μέχρι να μάθετε να οδηγείτε, έτσι και σαν νέος ντράμερ καλό είναι να ξεκινήσετε με φτηνά πιατίνια μέχρι να μάθετε με πόση δύναμη πρέπει να τα χτυπάτε.

3. ΣΕ ΤΙ ΧΩΡΟΥΣ ΠΑΙΖΕΙ Η ΜΠΑΝΤΑ ΜΟΥ.
Επίσης ένας πολύ σημαντικός παράγοντας που πρέπει να καθορίσει τις αγορές μας.
Θεωρώ ότι – άλλες ανάγκες έχει από πιατίνια, κάποιος που κινείται σε unplugged ή μικρούς χώρους , και άλλες – κάποιος που παίζει σε ανοιχτούς χώρους και στάδια.
Το να αγοράσετε ένα 17αρι crash και ένα 20αρι China για να παίζετε σε μαγαζιά 100 τ.μ είναι μια σίγουρη επιλογή ότι κάθε φορά που θα τα χτυπάτε, δεν θα ακούγετε μουσική αλλά, απόηχοι πιατινιών.

Από την άλλη, αν παίζετε στο Ολυμπιακό στάδιο και οι επιλογές σας είναι 13 – 15 ή ακόμα και 16 ίντσες στα crash … είναι πολύ πιθανόν α. να μην ακούγονται και β. να τα σπάσετε χτυπώντας τα περισσότερο δυνατά από ότι αντέχουν, προσπαθώντας να τα κάνετε να ακουστούν..
Επιλέξτε λοιπόν με σύνεση και με γνώμονα τις πραγματικές σας ανάγκες και όχι τα αισθητικά σας κριτήρια. Αυτό ακριβώς θα έκανε και ένας επαγγελματίας. Άλλα πιάτα θα είχε για εξωτερικές συναυλίες το καλοκαίρι , άλλα για μικρά clubs το χειμώνα.


4.ΜΙΚΡΟΦΩΝΑ & ΜΟΝΙΤΟΡΣ.
Πολλές φορές μου έχει τύχει να παίξω σε μαγαζιά και μουσικές σκηνές με απίστευτη ένταση όσον αφορά τα ηχητικά του μαγαζιού, αλλά ανύπαρκτο σύστημα monitoring* και μικρόφωνα για τα τύμπανα.

Κάτι που συμβαίνει πάνω στο πάλκο από την στιγμή που δεν ακούς καλά ,είναι να παίζεις πιο δυνατά ..και σαν φυσικό επακόλουθο, στο τέλος του Live να φύγεις με 300 ευρώ σε ζημιές.

Η άποψη μου είναι ότι καλό είναι να έχετε και 2-3 φτηνό-crash μέσα στην τσάντα σας, που θα πρέπει να βγαίνουν κάθε φορά που βλέπετε ότι ο χώρος στερείται μικρόφωνων και μόνιτορ για τον ντράμερ.

* monitors λέμε τα ηχεία ή In ear ακουστικά που χρησιμοποιούν οι μουσικοί για να ακούν τον εαυτό τους.

5 .ΑΓΟΡΕΣ ΑΠΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ

Μικρή επεξήγηση σχετικά με το τι είναι κ το πώς φτιάχνεται ένα πιατίνι .

Κάθε πιατίνι αν και αποτελείται από μίξεις μετάλλων με φαινομενικά την ίδια κατεργασία{ζέσταμα, πλάτυνση , σφυρηλάτηση κ.λ.π},αποτελεί ένα μοναδικό προϊόν με επίσης μοναδικό ήχο κ χαρακτήρα.

Πριν μερικά χρόνια σε ένα ταξίδι μου στην Κωνσταντινούπολη, είχα την τύχη να επισκεφτώ κάποια από τα εργοστάσια παραγωγής πιατινιών που υπάρχουν εκεί.

Μπόρεσα να ρωτήσω πραγματικούς κυμβαλοποιούς , γιατί υπάρχει τόση απόκλιση στον ήχο ακόμα και σε πιάτα ίδιας διαμέτρου κ σειράς. Η απάντηση τους ήταν.. «Όλα παίζουν ρόλο».

Τα κράματα είναι πάντα τα ίδια γιατί μέσα στο καμίνι μπορούν να ελέγξουν τι πέφτει και πόσο . Η θερμοκρασία στο φούρνο όμως {ακόμα και κατά 1 βαθμό C}, η θερμοκρασία/ υγρασία του περιβάλλοντος την συγκεκριμένη μέρα παραγωγής, το χέρι που τα χτυπάει, πόσες φορές τα χτυπάει..

Όλα παίζουν το ρόλο τους και κάθε πιατίνι όσο ακριβό ή φτηνό κι αν είναι, στο τέλος γεννιέται μοναδικό.

Γιατί σας αναφέρω αυτή την ιστορία.
Ας πούμε ότι ο φίλος/δάσκαλος μας, έχει ένα 16αρι HH SABIAN crash που πραγματικά κάθε φορά που το χτυπάμε, μας τρέχουν τα σάλια.
Ακόμα κ αν βρούμε το ίδιο στο Thomann, η πιθανότητα ο ήχος να είναι ό ίδιος είναι.. 1%.

Μα έχει ηχητικό δείγμα ο Thomann??!!!θα πει κάποιος.
Ναι, έχει ηχητικό δείγμα από ένα πιάτο.{δείγμα} Ο Τhomann αγοράζει όμως , 500 από το κάθε είδος. Απευθύνεται στην παγκόσμια αγορά. Θέλει στοκ στο μαγαζί του.

Θα μας έρθει λοιπόν ένα πιατίνι που έχουμε 1 στις 500 πιθανότητα να είναι το πιάτο που ηχογράφησαν στο δείγμα.
Και εκεί αρχίζει το πρόβλημα, γιατί ένας ήχος που δεν μας «φτιάχνει» στο άκουσμα του, μετά από λίγο μας ξενερώνει.
..και αρχίζουν οι αγγελίες να το διώξουμε . Για αυτό βλέπουμε στα διάφορα site σχεδόν καινούργια πιάτα με περιγραφή.. «δεν μου έκανε τελικά»

Άρα δεν αγοράζουμε ποτέ πιατίνια που δεν μπορούμε να ακούσουμε επιτόπου. Και για να το πάω λίγο παραπέρα, δεν αγοράζουμε κάτι που δεν μας αρέσει {φτιάχνει}.. την ώρα που το ακούμε.
Ακόμα και αν το budget μας είναι χαμηλό, πιστεύω ότι πάντα θα βρούμε κάτι αξιόλογο σε αυτά τα χρήματα αρκεί να μην βιαζόμαστε και να ξέρουμε τι ήχο ψάχνουμε.

Και βέβαια να μην συμβιβαζόμαστε πάρα πολύ γιατί απλά θα κάνουμε μια άκυρη αγορά. Με λίγα λόγια δεν αγοράζουμε για να αγοράζουμε..αλλά ξέρουμε πάνω κάτω τι θέλουμε πριν φτάσουμε στο κατάστημα. Υπάρχουν τρόποι πλέον να είναι καλά το Internet.

Μόνη εξαίρεση σε όσα γράφω παραπάνω , ένα κατάστημα στην Αμερική {Memphis drum shop} που ανεβάζει το στοκ του στο you tube με κάποιον να τα παίζει και διατείνεται ότι θα μας στείλει το συγκεκριμένο πιάτο σε περίπτωση αγοράς {this exact cymbal}.
Ωστόσο στην παρούσα εποχή {Δεκ.2021}, πιστέψτε με δεν θέλετε να μπλέξετε με τελωνεία από Αμερική.

6 .ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ ΠΙΑΤΙΝΙΑ.
Η άποψη μου για μεταχειρισμένα πιάτα είναι η ίδια με τα παραπάνω αν αυτός που πουλάει είναι σε άλλη πόλη κ δεν έχουμε δυνατότητα να τα ακούσουμε.
Δεν θα αγόραζα ποτέ ένα μεταχειρισμένο πιατίνι εξ’ αποστάσεως για το όνομα του και μόνο, όπως δεν θα αγόραζα ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο χωρίς να το μπορώ να το δω κ να το ελέγξω με ένα μηχανικό.
Από εκεί κ πέρα θα το σκεφτόμουν να αγοράσω ένα paper thin crash σε μεταχειρισμένο μιας κ κάθε μέταλλο που υφίσταται χρήση, έχει μια ημερομηνία λήξης μέχρι να σπάσει.

Υπάρχει πάντα η πιθανότητα να αγοράσω κάτι που δεν έχει σπάσει στα χέρια του πωλητή και να σπάσει μετά από 10 χτυπήματα ..στα δικά μου, απλά γιατί το μέταλλο είχε κάνει τα χιλιόμετρα του {υπερβεί τα χτυπήματα που μπορούσε να αντέξει}.
Ελπίζω να βοήθησα.
Β. Μουλακάκης.

Leave a Comment

Name*

Email* (never published)

Website

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Κλείστε ΔΩΡΕΑΝ μάθημα γνωριμίας τώρα